joi, 16 iulie 2009

"VARSTA DE AUR A DRAGOSTEI"

Stiti de ce sunt fericita? Pentru ca am descoperit ca Nichita Stanescu este nu doar perfect inteles de catre copii, dar acum am volume intregi sa le citesc seara la culcare. Poezia are o multime de povesti in fiecare strofa... si te poti opri cand au adormit copiii...Vise placute!


Mainile mele sunt indragostite,
vai, gura mea iubeste,
si iata, m-am trezit
ca lucrurile sunt atat de aproape de mine,
incat abia pot merge printre ele
fara sa ma ranesc.

E un sentiment dulce acesta,
de trezire, de visare,
si iata-ma, fara sa dorm,
aievea vad zeii de fildes,
ii iau in mana si
ii insurubez razand, in luna
ca pe niste manere sculptate,
cum trebuie ca erau pe vremuri, impodobite, rotile de carma ale corabiilor.

Jupiter e galben, si Hera
cea minunata e arginitie.
Izbesc cu stanga-n roata si ea se urneste.
E un dans, iubito, al sentimentelor,
zeite-ale aerului, dintre noi doi.

Si eu, cu panzele sufletului
umflate de dor
te caut pretutindeni, si lucrurile vin
tot mai aproape,
si pieptul mi-l strang si ma dor.