miercuri, 4 noiembrie 2009

DUPA-AMIAZA, SAU ORICAND VA FI VINERI

Precum in fiecare saptamana e o vineri, tot asa in fiecare zi exista o ora, mai spre seara - cam cum e ziua de vineri spre sfarsitul saptamanii - o ora in care suntem pregatiti pentru fericire. Sau ne pregatim pentru ea in tot cuprinsul zilei. La fel, in fiecare ora ar fi frumos sa exista un minut "vineri". Iar fiecare minut al fiecarei ore trebuie sa contina un "uau!" sau macar un zambet de vacanta.

Despre secunde ce sa mai spun? Ele sunt doar momente in care ne pregatim pentru a trage de colturile gurii in sus, momente de cautare a motivelor, sau de lasat motivele sa vina la noi, astfel incat nici unui minut sa nu ii lipseasca starea de vineri, zambetul vineresc.

Imi amintesc cu mare placere un ritual pe care il aveam in copilarie si adolescenta la trezitul de dimineata: primul gand pe care il aveam in minte era: "Azi ce bucurie am?" Putea fi intalnirea cu cineva dorit, putea fi invitatia tatalui meu de a mesteri impreuna "o bomba" pe balconul plin de unelte si idei, putea fi faptul ca era ziua in care imi croiam prima rochie. Putea fi faptul ca aveam sport la scoala, ora in care jucam baschet cu baietii, putea fi faptul ca prietenul meu ma lua de la scoala cu bicicleta la sfarsitul orelor.

Stiu doar ca bucuria aceea era o "vineri" si era totodata motivul pentru care zambetul nu se dezlipea de mine pe tot parcursul zilei.

Stiu ca intotdeauna exista un raspuns la intrebarea "Azi ce bucurie am?". Si daca nu prevedeam nimic de cu seara, atunci dimineata oricum gaseam eu ceva pe care sa il aleg si sa il decorez cu titlul "Bucuria Zilei".

Era un motor fenomenal, o sursa de bucurie in sine si, in plus, un gand cu ajutorul caruia toate celelalte ale zilei deveneau parte din bucurie, caci ele ma faceau sa vin mai aproape de bucuria propriu zisa.

Ce bucurie am azi? Mai multe: Luca e in excursie, pentru el e distractie mare, pentru mine multe ore in care sa lucrez linistita. Imi place mult sa lucrez, stiti? Apoi, spre seara merg la inot (cu Sara mica) si asta este una dintre cele mai mari bucurii pe care le pot avea. 2 ore in care eu si apa ne reintalnim doar ca sa imi aduc aminte ca si eu sunt apa.... A treia este ca de azi pot anunta locatiile in care ma intalnesc cu oradenii si brasovenii luna asta: la Oradea, "New Love" in mansarda din strada. G. Enescu 17 (21 nov - ora 10.00) iar la Brasov in Sala Teatrului dramatic (22 nov - ora 14.00).

Tu ce bucurie ai azi?