marți, 9 iunie 2009

ACT LIKE A MILLIONAIRE!

De ieri sunt milionara!!! Uraaaaa! Nu, nu am castigat inca la loto dar stiu ca sunt, in sfarsit, milionara!

Gandul acesta a dat o luminozitate aparte zilei, mi-a trantit inca un zambet (mai putin) tamp pe fata, si a dat zilelor de ieri si azi o stralucire de vacanta.

Strada principala a satului pare si ea o strada de vacanta. Ma gandesc repede cum ii voi ajuta mai bine si mai eficient pe ai mei, pe rude si prieteni. Sotului i se ia de pe umeri o mare greutate, se simte usurat (si el e milionar, tot de ieri; adio rate si credite!). Mi-e putin frica sa nu ma acapareze toti banii astia sau actele caritabile sa imi ia tot timpul fericirii. Asa ca renunt pentru o clipa la a salva toti oamenii saraci ai tarii, si revin la starea de fericire pe care mi-o da starea de milionar.

A, nu, nu voi inceta sa-mi ud rasadurile de rosii. Asta ar fi culmea. Tocmai acum cand au facut fructe, in total vreo 30 de rosii isi asteapta pargul. O sa culeg in continuare salata verde din curte si o sa privesc rasaritul sau fulgerele furtunii la fel de fericita.

Dar ceva s-a schimbat. Si acest lucru este faptul ca nu mai am "grija zilei de maine". Pot, in sfarsit, sa traiesc asemeni pasarilor cerului. Starea de milionar autentic este, deci, vecina cu cea a unui maestru buddist.

Seviciul e tot o zi de vacanta. Serviciu de vacanta. Cel putin asa ii spun lui Ionut, care vrea sa mearga in continuare la job. Pentru ca ii place acolo, si pentru ca isi ofera calitatile si serviciile unui mediu care are nevoie de ele. De azi, noua intrebare pe care o voi pune celor ce se angajeaza undeva, va fi: cui oferi serviciile tale? Nu "cine ti-a dat un serviciu"?, ci "cui oferi serviciul tau?". Nu v-ati prins? Ei nu "va dau" ceva, voi oferiti valoarea voastra umana unor oameni, medii, anturaje. Indiferent de munca pe care o faceti, ceea ce faceti este sa oferiti. Cu mai putina sau mai multa dedicatie.

De ieri sunt milionara. Imaginea e mai limpede (nu la tv, ci cea "live", vazuta prin ochii mei), sonorul mai clar. Am un mic sentiment de confuzie, legat de faptul ca nu stiu ce sa fac mai repede cu banii, dar apoi ma linistesc. Imi amintesc ca in primul rand sunt bucuroasa ca nu mai am griji financiare, si ca totul e mai vesel.

Nu, n-am slabit, nu am haine mai frumoase. Nici macar nu ma intereseaza o sedinta de shopping in vreun magazin in care nu mi-am permis sa intru pana acum, pentru ca, pur si simplu stiu ca acum pot sa le am pe toate. Deci nu merita sa investesc timp in a-mi schimba garderoba. Nu, nu asta e prioritatea mea.

Ah, da. Yachting-ul. Sa-mi achizitionez catamaranul si un echipament de kite-boarding e prioritar. Urgenta!!! Si un sejur de 5 zile la Navodari cu familia pentru a face cursurile de kiting (nici asta nu va consuma din resurse, e 100 ron/camera curata si noua). Apoi radioul, da, radioul "de Corbeanca", e a doua prioritate. Un radio de dezvoltare personala la sat. Un sat in care mai e doar o vaca, restul sunt oraseni (sic!).

Apoi scoala: da, vreau o scoala alternativa. O scoala "Osho", o scoala "Zana Norilor" in care copiii sa-si pastreze libertatea si fericirea, sa invete arte (nu meserii) sa creeze si sa mediteze, sa aprofundeze fericirea si sa o predea adultilor. Sa faca sporturi si sa rada, sa taca si sa invete sa se asculte pe ei insisi.

Voi preda in aceasta scoala Atelierele Norilor (cum fac si acum, la gradinite sau After-school) si voi petrece mult timp in jurul copiilor si adolescentilor. Ca si acum. Ma voi distra de dimineata pana seara.

Ma voi intalni cu femeile in continuare la Atelierele New Love, si ele vor veni in numar si mai mare, pentru ca vor stii ca am ajuns milionara ca urmare a miscarii pe care o promovez si asta le va atrage mai mult.

E bine sa fii milionar. Nu stiu de ce mi-a trebuit atat de mult sa ajung aici. Probabil ca nu am stiut ca si a fi milionar e doar la un gand distanta.

Ma uit in sus pe lista si vad ca nimc, dar absolut nimic din cele de mai sus nu ar fi fost imposibile si inainte cu 2 zile, cand nu eram milionara.

Iar acum, cand m-am intors de la gradinita unde am lasat-o pe Sara (da, tot eu o duc, chiar daca sunt milionara; sau tocmai pentru ca sunt si imi permit in continuare sa am aceste momente intime cu ea trecand prin padurea din drum) realizez inca o data ca cele mai dragi lucruri mie , adica norii, copiii, vantul, familia, muzica data tare tare in masina, - neaparat ascultata la radioul preferat! - nu numai ca nu le pot cumpara, dar sunt pe gratis. Radioul este si el tot gratis, stiati?

Tu cat de milionar te simti azi?


-PS: pentru cei ce au luat-o in sens strict, spun inca o data:NU, nu am castigat la loto, nu, nu sunt milionara in realitate. Doar ma port ca atare.

*Foto: New Love. Navodari, sambata trecuta concurs de catamarane.