joi, 16 aprilie 2009

UITE DE CE ORICE FAC, CHIAR SI FOTBAL, POATE FI "NOUA IUBIRE"

Povesteam odata la La Atelierul nr 2 - in care ma intalnesc cu cele mai destepte femei din oras (si imprejurimi) ca a te juca cu partenerul tau si cu tine insuti e vital pentru a mentine relaxarea in cuplu. Dar sa nu uitam ca joaca inseamna ceva ce te distreaza, relaxeaza si poate chiar oboseste, dar e oboseala aceea fericita pe care o vezi in ochii copiilor. Asta pana cand fac din joaca un sport performant si zambetul fericit se transforma in incrancenare, tensionarea muschilor la maxim, concentrare absoluta.
Sa ne fie clar: nu am nimic impotriva performantei, am practicat sarituri in apa competitional si e superb sa concurezi. Doar ca m-am oprit atunci cand mi-a pierit zambetul de pe buze.

Aseara am jucat fotbal in Corbeanca "cu baietii". Mai multe aici si aici. Mi-am amintit de ce nu ma mai uit cu placere la fotbalul de la tv, si de de nu il mai consider un "joc". Pentru ca ii lipseste exact acea calitate care il diferentieaza de "serviciu" : placerea. Zambetul de pe buze. De ce nu mai zambeste nimeni cand joaca fotbal? De ce vad doar injuraturi si confruntare, si conflict? De ce singurii care rad sunt, la final, suporterii castigatori care nu au castigat nimic, de fapt? Spectacolul a fost al tuturor, nu? Si al "invinsilor". fotbalistii nu mai zambesc de mult, pentru ca ei nu se mai joaca. Ei joaca doar jocul banului - frumos si el - dar placerea de a juca fotbal a disparut.

De aia imi plac cei ce practica sporturi de placere. Chiar si fotbal. Chiar si karting in doze mici, badminton sau la malai. Nu pot intelege privitul la televizor si falsa senzatie de "a trai" in care se complace telespectatorul. Nu ai un teren langa tine? Chiar nu ai o batatura in care sa dai 3 suturi la poarta? Te asigur ca vei fi de 10 ori mai satisfacut decat daca ia Steluta campionatul (oi fi facut vreo gafa?)

De ce a juca fotbal se inscrie in "Noua Iubire"? Pentru ca New Love inseamna sa traiesti si sa te ridici de pe fotoliu. Sa inchizi chiar si calculatorul si sa incepi sa te misti. Sa joci fotbal cu nesat, sa tragi la poarta cat poti tu de tare, sa iei 2 mingii in burta si sa simti ca traiesti. Sa urli pe teren "Luca nu mai imi spune "mama" pe teren!" si sa faci misto de masculii-tatici cu burtici sexy-de-braila dar care emana transpiratie adevarata si forta si energie. Desi, daca mi-amintesc bine, asta a fost un fotbal cu miros de Givanchy sau alte parfumuri bune.... Mi-e dor de transpiratii cinstite ale barbatilor (nu ma intelegeti gresit, nu mi-e dor sa merg cu metroul, desi...!) de verile din adolescenta in care simteam vantul cum imi usca pelicula de sudoare de pe gat si obraji. Mergeam la tasnitoarea din intersectia de la Slajan, ne udam pe fata si pe gat, treceam unii pe langa altii si ne simteam aerul proaspat de adolescenti sanatosi in vacanta.

Vreau sa incetam razboiul conjugal al telecomenzii, vreau sa fie fotbal prin curti si casnicii!
Transpirati si respirati-va reciproc sudoarea de animale (inca) sanatoase incalzite de soare! Miscati-va! Jucati-va! Jucati fotbal cu toanele si zilnicele conflicte de nimic!
Muscati din soare si aer curat!