joi, 14 ianuarie 2010

ODA SOTULUI

Cu precizie de chirurg, sotul deschide fiecare rana. Cu talent de prestidigitator, sotul face sa apara tot ce a ascuns sotia prin sertare secrete bine inchise ale sufletului ei.

V-ati intrebat, poate, de ce pare totul asa ...ciudat, dupa casatorie, nu? Si de ce oare tocmai sotzii sunt cei care ne ranesc cel mai tare? Sigur ati observat! Sigur ati observat ce travaliu devine casatoria, poate chiar din prima zi a pactului oficial.

Demersul pe care il fac acum se aplica la fel de bine si sotiei. Ea are aceleasi talente, aceleasi meniri si misiuni in fata sotului ei. Dar eu voi vorbi in numele sotiei, si voi veti percepe aceste lucruri indiferent in ce parte a iubirii sunteti.

De ce ii alegem pe tocmai ei, pe ACESTI parteneri ai nostri? De ce nu pe altii? Nu poate fi doar indragostirea, e usor sa te indragostesti, trebuie doar sa vrei. E ceva in plus atunci cand alegi un partener de viata, si, dincolo de instinctul "cu acest barbat as face copii frumosi" mai e ceva. Cu acest barbat "vreau sa merg mai departe in evolutia mea". Cumva e acelasi lucru, nu?

Si atunci, ce inseamna "evolutie in 2"? Va amintiti, poate, la Atelierele New Love de anul trecut vorbeam despre "Casatoria ca UN TRAINING ZILNIC IN DOI". Dar este chiar mai mult decat atat: Casatoria este un ASIDUU training ACCELERAT de dezvoltare personala! Priviti-va relatiile! Partenerii vostri va arata in fiecare secunda ceea ce iubiti la voi, ceea ce urati, ceea ce va sperie, ceea ce va doare! Va arata direct si exact punctul in care AVETI NEVOIE SA LUCRATI!

Uneori suntem suficient de imbecili sa nu ne cunoastem deloc, sa nu stim nimic despre noi inciferent cat de mult pretindem ca ne-am stii. Si atunci, ei vin si ne arata cu precizia unui varf de indicator: AICI te doare!!!! AICI ai nevoie de evolutie si transformare.

Un numar semnificativ de doamne din jurul meu mi-au povestit cum sotii lor le dezumfla sistematic visele. Asa credeam si eu despre sotul meu, cand, incantata de o idee noua, creativa, ii povesteam si primeam un ac drept in balonul proaspat umflat. Ma infuriam, desigur, ma simteam NESUSTINUTA, il credeam neimplicat, il acuzam ca nu E in visele mele! Dar dragul de el era CHIAR acolo! Mai mult decat atat, imi arata PUNCTUL SLAB al visului meu, pregatindu-ma sa nu mi-l arate altii, cu mai multa durere pentru mine.

ASCULTATI-VA SOTII! Ascultati-i cu mare luare aminte, si ceea ce va doare la ceea ce spun, fiti sigure ca e o ALTA temere a voastra pe care ei tocmai o despacheteaza, vi-o arata (uneori fara sa stie!).

ASCULTATI-VA PARTENERUL! In vorbele lui veti gasi propriile voastre puncte slabe. AVETI CURAJ si deschideti arhivele cu deziluzii, corectati-le, imbunatatiti-le cu sfaturile date sub forma de critici dure, si ALERGATI MAI DEPARTE IN IMPLINIREA VISULUI VOSTRU!

Partenerii vostrii vad uneori mai bine ca voi ceea ce dati voi "la spate". Multumiti-le ca va fac sa plangeti. Invatati din plansul vostru ceea ce aveti de schimbat la voi, si umflati-va panzele mai departe, cu forte mai pline, spre VISUL VOSTRU!

Folositi tot ce vine spre voi in avantajul vostru si al proiectului vostru.

Folositi-va de partenerul vostru ca de cel mai IMPORTANT aliat, mentor, profesor DESPRE VOI!

Sa ne traiasca partenerii, fie ei prieteni, iubiti, soti. Si sa vedem in gura lor adevarul despre noi, in continuare. Sa fiti si voi, la randul vostru, profesoare bune. Asa cum sunteti!

Cu precizie de chirurg, sotul stie sa deschida fiecare rana. Dar ea nu ne-ar durea, daca nu ar fi existat acolo inaintea lui...